neděle 3. března 2024

Část čtrnáctá

Tuto kapitolku věnuji své "smečce" (Simír a ten druhý - Gerchan plus Čípek elu) a hlavně nadin, u které jsme mohly strávit několik báječných dní.

Zlatíčko, děkuji ti za všechno, bylo to skvělé!


Věnování také patří Zuzance (ZJTrane) za milý pohled, děkuji!

Objednávala si druhý ležák, když se přímo před ni přemístil její kolega. Leknutím nadskočila a zalapala po dechu, když spatřila v jeho ruce kytici. Zbláznil se? Zkouší její reakce?

„Půjdete se mnou, potřebuji... řekněme asistenci,“ oznámil jí nekompromisním tónem.

Užasle na něj několik vteřin zírala, až když nervózně přešlápl, opatrně se zeptala: „Zešílel jste?“

Zhluboka se nadechl hledaje vhodná slova.

„Slečno Grangerová, vůči mé osobě jste se dopustila několika prohřešků,“ protáhl nevinně, aby jí dal najevo, že tím myslí její nemístné flirtování. „Nabízím vám možnost, jak to odčinit.“

Vytřeštila na něj oči. „Vždyť jste říkal, že na to zapomeneme a-“

„Dobře, tak jinak,“ skočil ženě do řeči, protože se mu nelíbilo, jak oba plýtvají s momentálně velmi cenným časem. „Potřebuji pomoc,“ připustil, i když si nebyl právě jistý s vhodností slova pomoc.

Stále na něj nechápavě hleděla a přemýšlela, jestli jí do ležáku někdo nepřimíchal nějaké halucinogeny. Tohle nemohlo být skutečné. Bylo to tak... surreální.

Odkašlal si, aby ji vrátil ze zamyšlení zpátky do přítomnosti.

Zatřepala hlavou. Ať už jde o cokoliv, brzy se to dozví. Hodila na stůl galeon a natáhla se po čepici a rukavicích.

„Tak jdeme,“ prohodila nevzrušeně, když kolem něj procházela a tentokrát to byl on, kdo byl překvapený její reakcí. Rozhodně tedy předpokládal, že bude muset vynaložit větší snahu, než ji dostane od stolu.

Vyšel za ní ven a vytáhl hůlku. Otočila se ve chvíli, kdy jí mířil na hlavu.

„Co to děláte?“ zděsila se a přemýšlela, jestli neudělala v posledních několika minutách něco špatně.

„Změním vám barvu vlasů,“ řekl samozřejmě.

„Cože uděláte?“ Dívala se na něj naprosto zmateně a letmo se štípla do hřbetu ruky, aby se ujistila, že se jí nic z toho nezdá.

„Trochu vám upravím vlasy. Potřebuji, abyste vypadala jako moje přítelkyně. Má světle hnědé, rovné vlasy a oči o něco tmavší,“ vyjmenovával.

„Přítelkyně?!“ nechápala.

„Imaginární,“ potvrdil, jako by bylo naprosto běžné, že lidé mají imaginární protějšky.

„Brzděte,“ přiložila výhružně ukazováček na konec jeho hůlky a sklonila ji. „Nejdřív mi vysvětlíte, o co tu jde.“

Povzdechl si. „Slečno Grangerová, už před chvílí bylo pozdě. Potřebuji vaši pomoc, jinak bych tady ze sebe nedělal idiota. Buďte tak laskavá a jednou mi důvěřujte,“ žádal ji a jeho prosba se odrážela i v očích, jimiž na ni upřeně hleděl. V jeho pohledu byly i stopy smutku a ona nechápala, kde se berou a co je jejich příčinou. Najednou si byla jistá, že jí nechce ublížit. Odevzdaně se pousmála.

„Dělejte, co musíte,“ svolila a nestačila se divit. Během chvilky její vlasy zesvětlil o několik odstínů a neposlušné vlny přeměnil na rovné uspořádané kadeře. Změnil barvu duhovek a konečně ji chytil za ruku. Čekala, že je přemístí, ale on využil přítomnosti jejího nevýrazného prstýnku na levém prsteníčku, aby jej přeměnil na honosnější prsten s kamenem uprostřed. Nevěřícně na něj pohlédla.

„Je to jen kouzlo,“ upozornil ji s úšklebkem a dodal, „kdyby něco, jste moje snoubenka. Jdeme.“

Dřív než stačila cokoliv namítnout, přitáhl si ji do náruče a oba je přemístil. Jakmile ucítila pevnou půdu pod nohama, neochotně zvedla hlavu, jež spočívala během přemístění na jeho prsou. Nemocnici Svatého Munga poznala okamžitě.

Tázavě na něj pohlédla, ale nevěnoval jí pozornost. První vykročil ke dveřím a jí nezbylo nic jiného, než ho následovat. Zastavil se až před pokojem číslo 137 a teprve teď se na ni otočil.

Hermiona dýchala mírně zrychleně, jak se s ním snažila držet krok. Nechal ji několik vteřin vydýchat a pak položil dlaň na kliku.

„Snažte se tvářit... řekněme... zamilovaně,“ skoro to slovo vyplivl.

Zatvářila se dotčeně a rozhodla se, že si taky trochu rýpne. „To mně problém dělat nebude, hlavně, aby vám zmizel z tváře ten výraz ignoranta.“

Sekl po ní pohledem, ale nekomentoval to. Otevřel dveře a vešel. Obezřetně jen následovala, a když nakoukla dovnitř, zděsila se.

Na jediném lůžku v pokoji ležela stará žena, vyhublá na kost a s nehezkými tmavými kruhy pod očima. Víčka měla přivřená a Hermiona předpokládala, že spí. Ačkoliv její tvář byla svraštělá stářím a nemocí, jasně v jejích rysech poznala ty Snapeovi. Vše jí začínalo docházet.

„Mami?“ oslovil kouzelník tiše ženu na lůžku.

Pomalu otevřela oči, temné jako noc, a ačkoliv bylo viditelné, že jí i tento sebemenší pohyb činí velké problémy, hřejivě se na syna usmála.

„Přišels,“ splynulo jí ze rtů.

Kývl, odložil kytici gerber do připravené vázy a přistoupil k jejímu lůžku, aby ji mohl vzít za ruku položenou na přikrývce.

„Někoho jsem přivedl,“ usmál se na matku tajuplně a s radostí shledal, že se její oči rozzářily nedočkavostí a překvapením.

„Gillian, moje snoubenka,“ představil Hermionu a ustoupil, aby měla matka lepší výhled. Zároveň k Hermioně natáhl levou ruku. Pochopila. Udělala několik kroků dopředu a vklouzla dlaní do jeho. Přitáhl si ji blíž a objal kolem pasu.

„Dobrý den, paní Snapeová,“ pozdravila a přišlo jí patřičné jemně se dotknout ženina ramene.

„Říkej mi-“ nestačila dokončit. Zachvátil ji dusivý kašel a jen s námahou se jej snažila utlumit a překonat. Severus spěšně sebral ze stolu papírový kapesník, jímž šetrně setřel ze rtů matky ulpělé kapénky krve, které byly důsledkem sípavého kašle.

„Děkuji, Severusi,“ usmála se na syna a vzápětí svůj pohled stočila opět na dívku. „Říkej mi Eileen,“ vyslovila své přání.

„Eileen,“ zopakovala Hermiona tiše a měla co dělat, aby nepovolila slzám opustit své místo.

„Škoda, že už nemám tolik času, abych tě víc poznala,“ posteskla si paní Snapeová a s láskou, se kterou hleděla na svého syna, pohlédla i na Hermionu.

„Určitě budete mít ještě mnoho příležitostí,“ ujišťoval Severus matku.

Vlídně se usmála, když říkala: „Voldemortovi jsi možná lhal úspěšně, mladý muži, ale mně nemusíš. Vím, že už tu dlouho nebudu.“

„Ale-“ chtěla se do hovoru vložit Hermiona, ovšem stará dáma ji chraplavě předběhla.

„Má milá, nemusíte mě chlácholit, jsem se smrtí smířená. A teď o to víc, když vidím vás a vím, že tu Severuse nenechávám samotného.“

Hermioně se svezla po tváři slza a stěží se ovládala, aby se nerozbrečela jako želva. Na tohle nebyla připravená.

„Posaď se, Gillian,“ oslovil znenadání kouzelník Hermionu a přistrčil ji přinesenou židli. S díky se usadila u kraje Eileeiny postele a sevřela její dlaň ve svých. Severus udělal to samé na druhé straně lůžka.

„Jsem strašně unavená,“ posteskla si paní Snapeová.

„Zůstaneme s tebou, dokud neusneš,“ ubezpečil ji Severus s letmým úsměvem, který u něj Hermiona viděla poprvé.

Žena přikývla a s vypětím všech sil se ohlédla na dívku po svém boku. „Gillian, dávejte mi tady na Severuse pozor.“

„Budu, Eileen,“ přikývla a po tvářích se jí začaly koulet slzy jako hrachy. Severus musel ze své kolegyně odvrátit zrak; tak moc ho zasáhl její nehraný smutek.

Eileen unaveně zavřela víčka a po chvíli se její dech stal pravidelným. Hermiona si hřbetem druhé ruky utírala slzy a palcem pravé něžně hladila ženu po vrásčité kůži.

„Ehm,“ vytrhl ji z letargie Severus tiše. „Mohla byste mě nechat... rozloučit se?“ zeptal se tišeji než tiše.

Přikývla a opatrně se zvedla. Počkal, až za sebou zavře dveře a také vstal. Pohladil matku po vlasech, které v dřívějších dobách měly barvu havraního peří. Dnes byly poseté stříbrem. Sklonil se níž a na čelo vtiskl drobné políbení.

„Mám tě rád, mami,“ splynulo z jeho rtů, než opustil nemocniční pokoj.



Michelle_Flamelova

29.08.2017 00:41:03

109.105.39.19

Reagovat

Smazat

smileysmiley

<:3 )~~~

shanna

19.08.2011 19:03:35

94.113.61.171

Reagovat

Smazat

ještě jednu takovou a vážně budu brečet jako želva.......piš prosím dál.

evi111

16.08.2011 17:56:50

195.39.65.169

Reagovat

Smazat

Krásnésmiley Kdysi jsem z téhle povídky přečetla první asi dvě kapitoly a teď jsem se k ní teprve vrátila a zjišťuji, že velmi utěšeně pokračuje. Poslední kapitola mi vehnala slzy do očí skoro jak Hermioně. Vlastně si ani neuvědomuji, že bych někdy četla povídku, kde byla Severusova matka ještě naživu. Jsem zvědavá, jak tohle změní jeho a Hermionin vztah. A jestli nakonec Severus dá přednost lásce před svou neposkvrněnou krví. Ale nejvíc se mi beztak líbil ten Hermionin rozhovor s matkou, kde už plánovaly, jak mu vylepší zubysmiley

Zuzana

13.08.2011 00:32:52

91.127.25.222

Reagovat

Smazat

Ďakujem za venovanie, som rada, že pozdrav dorazil :) aj ja ďakujem za ten z Londýna veľmi ma potešil :)


Severus s kyticou a Hermiona ani nejde do kolien??? Chcela by som mať takú chladnú hlavu :) tí dvaja sú podarení, pobavila som sa. On má imaginárnu priateľku??? To je bomba :D tak toto som nečakala :D chudák Severus asi to s maminkou nemal moc jednoduché.


Ach, ako veselo a zábavne táto kapitola začínala, tak strašne smutne sa končí. Je mi Eileen strašne ľúto a Severusa tiež. Nádherné a dojímavé. Keby to bolo o kúsok dlhšie, tak plačem s Hermionou. Je mi smutno, ale snáď ich tento zážitok nejako spojí.


ZJTrane

ewulik

11.08.2011 19:46:44

46.13.23.65

Reagovat

Smazat

Božínku, to je tak dojemné. Nádhera jen piš dál.smiley

Kitti

05.08.2011 23:44:03

78.102.26.178

Reagovat

Smazat

Ježiš, to je smutný, smutný a bolavý... Jediná je krásná povídka, moc se mi líbí a každá kapitola mne naplní radostí, těším se na další. Děkuju

Vanda

04.08.2011 15:05:12

78.136.184.208

Reagovat

Smazat

Páni,to se nám to začíná vyvíjet zajímavým směrem. Ale je to super.


http://vandavaneova.blog.cz/

elulinek

02.08.2011 19:38:00

109.85.248.214

Reagovat

Smazat

wau wau - ano, takhle zdraví německý pes a mi to přijde tématické, můj vůdce.


a jelikož mi do toho furt na icq někdo klemrá, tak doufám, že budu schopná normálního komentáře


hovk, grokodýle, díky za věnování


ne, zkouší, jestli je alergická na pyl =D


bez úvodníku, ani "Nečum a žer slušně" jí neřekl, taky dobrej


zbláznil? samozřejmě, žeanojaksi


halucinogeny ne, jenom neurotoxiny


surreální jo? antirealistické jako vždy


a co jí z toho vyleze na tý hlavě? zelená barva? =D


hele, panicovi, jak mu nedělá problém takhle pěkně květnatě lhát, co =D


hermo, už včera bylo o rok později, neser, vlez na něj a jedem


kde se vzaly, tu se vzaly, stopy smutku se objevily


„Dělejte, co musíte,“ svolila a nestačila se divit. Během chvilky - již na sobě neměla ani spodní prádlo a ON, ten pravý žampion, ji pokládal opatrně na velkou masívní postel s nebesy.


Kdyby něco - a kdyby nic tak si to jen rozdáme ve kři? je mi jako jasný, že mě tu zas obviníte z úchyláctví, ale tywoe, hlavně že wix řekne "na netu žádnej sex není, já si ho napíšu" a já pak přijdu, rozkliknu její jednojakou povídku a tam se maximálně tak zabíjí pohledama. doufám aspoň, že se tu budou líbat. jak ve filmu Eva tropí hlouposti: "Děti? Polibte se!"


Jdou za umírající matkou a on jí řekne ať se tváří zamilovaně? No, já myslím, že mu Herma udělá přesně takovou zamilovanost, jakou čekat nebude rozhodně. a Největší prdel by byla, kdyby to maminka přežila a oni to museli hrát dál. Bych se asi pohcala =D


Jo vidíš, mi to nedošlo, že Herma neví kam kde co jak a proč


Gillian? A to jméno vynípnul Nevillovi z ucha ne? Když si budu vymýšlet snoubeňáka, tak mu dám zajímavé jméno, ne tak nějakej skotskej kilt... Což není kritika autora, to je kritika Severuse. Přesně tohle bych od něj čekala a proto to kritizuju


Říkej mi jmény všech květin, říkej mi...


Severuse samotného, no jo, babi, tak si dejte to válium a jdeme na perličkovou terapii


dokud neusneš? hochu, já se bojím, že to bude dokud neumřeš


hej! cvrčky v očích mám i já. kriste. husí kůže až na bulvách.


tišeji než tiše říkáš jo? perfetní


mám husí kůži. to bylo... to bylo... WAU. já nemám slov. jsem "excitovaná jako křivonožka po myši, která sežrala několik plat efedrinu". dokonalé, perfektní. otázku na to, jestli bude sex, si ovšem neodpustím. Bude sex? Jak zareaguje Severus? Podle mýho mu Herma empaticky vletí do náruče. Co maminka? Co ve škole? Achjo, Wáu


Výborně, skvěle, úžasně


Působivé


Haf smiley

maliny v čokoládě... otevírám se na konci...

eggy

02.08.2011 01:15:23

195.168.75.167

Reagovat

Smazat

skoro som plakala.... genialne... vazne.... je mi luto severusovej maminy.... ale niekedy je vazne (podla mna) smrt len dalsim krokom... a nie zlym...

koketka

01.08.2011 22:45:19

93.91.48.1

Reagovat

Smazat

To je prostě paráda. Díky



evik

01.08.2011 18:50:14

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

smutny ale nadherny

ellie

01.08.2011 18:30:36

90.179.224.57

Reagovat

Smazat

to bylo prostě krásný.. :) sice smutný, ale krásný

zuzule

01.08.2011 12:59:23

90.178.30.52

Reagovat

Smazat

Na tohle neumím nic říct. Dostalo mě to taky. smiley Moc hezký, díky!

Eve

31.07.2011 23:00:37

90.177.244.83

Reagovat

Smazat

Dojalo mě to podobně jako Hermionu. Velmi krásná kapitola, opravdu povedená. Doufám, že se Hermiona o Severuse opravdu postará (i on o ni) smiley

Blesk

31.07.2011 22:39:56

89.176.60.135

Reagovat

Smazat

Tak teda, tohle mě dojalo víc, než celá filmová Severusova smrt. Fakt krásný, i když myslím, že si tím Severus hodně zavařil. Hermiona teď bude chtít slib určitě dodržet. A nejdřív bude muset ze Severuse vymámit, co ho to napadlo si z prstu vycucat přítelkyni. smiley Ale těším se moc na další. smiley

Elza

31.07.2011 22:12:29

89.203.192.194

Reagovat

Smazat

Ajaj. smiley Mno, teď bude muset Hermiona na Severuse dohlédnout, když složila takový slib do rukou umírající...

Emily

31.07.2011 21:31:27

83.208.165.73

Reagovat

Smazat

Achjo, tohle by se mělo zakázat. Brečím! A připadám si u toho jak idiot. Ani není ta kapitola tak moc dlouhá a já začla bulit už v půlce a neopustilo mě to do teď. Kurnik! Každopádně skvěle napsáno, nelze nic vytknout.smiley

Nade

31.07.2011 21:13:49

89.103.23.110

Reagovat

Smazat

Tohle bylo dojemné a chápu, že Hermiona bulela jak želva.


Díky za pokračování, už jsem se bála, že se nedočkám.smiley

Elein

31.07.2011 20:55:30

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

nádherna kapitola moc se mi libi

andy

31.07.2011 19:50:10

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

velmi smutná, ale krásna kapitola



andy

31.07.2011 19:03:01

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

velmi smutná, ale krásna kapitola

Janka

31.07.2011 18:59:43

82.100.5.125

Reagovat

Smazat

Tak smutná kapitolka, opravdu smutná.




Myslím, že jsem zatím nečetla povídku, kde by byla i Severusová máma. A o to víc mi ji bylo líto. Nakonci mi taky ukápla slzička.


Musím ale říct, že se Severus zachoval dost mazaně, takhle podvádět svou mamku.


Ještě, že měl po ruce zamilovanou Hermionu. Kdyby ne tak bych chtěla vědět, kde by našel tu svou imaginární snoubenku, aby ji mohl představit.smileysmiley




Když jsem tuhle kapitolku dočetla, vzpomněla jsem si na jeden díl HIMYM, sranda by byla, kdyby se Severusově mamce udělalo lépe.smileyPak by si Severus musel Hermionu vzít, hehe.




No jsem zvědavá jak to vyřešíš, už teď se moc těším na další díl. smileysmiley




A nakonec bych se chtěla omluvit, že jsem delší dobu nekomentovala. I když stále jsem byla aktivní a kontrolovala to tusmiley. A také doufám, že s psaním povídek neskončíš. Trochu se bojim, že éra Harryho Pottera teď po posledním filmu skončí.smiley

nadin

31.07.2011 18:41:28

178.41.1.18

Reagovat

Smazat

Vŕ haf, vodcovi smečky, aj ja ďakujem nadin za ubytko :D:D


Takto to bolo - doviedol Hermionu, aj nedoviedol Hermionu!!!


Tajnosti... Tak, Severus, a máš na krku dve ženské!


Matke sa klamať nemá!


wix, kapitolka bola smutnokrásna. Predstava, ako Severus zmäkne pred matkou - behá mi husina po chrbte...


Vôbec sa nedivím Hermione, že plakala, tam by sa udržala v pokoji len poriadna necitlivka.


Teším sa na pokračovanie.


*Neboj sa robiť to čo nevieš - pamätaj, Archu postavil amatér a Titanic profesionáli.

Chavelierka

31.07.2011 17:59:53

188.75.133.226

Reagovat

Smazat

Haf baf i tobě vůdce a připojuji se k poděkování nadin za ubytko.




Hned na úvod přiznávám, řvala jsem jak želva.


Mě by stačila už jen tahle první věta a už by mě měl v kapse :D


Dobře nezapomněl, už se zvedni a jde se, ta to zdržuje :D


Za takový halucinace, bych platila :D


No konečně se rozhoupala :D


Zapomeň! Aha tak ne :D


Severus raději blondýnky? :D


Jasně já mám taky jeden a jmenuje se Severus :D


Hlavu nezvedat, tulit se co to dá :D


Já si teď vzpomněla na trailer k HP7 kde ukazují, jak se Severus přemísťuje. Zajímalo by mě, jak při tom svém víření dokáže ještě držet Hermionu :D


Bravo Hermi, dobře mu to natřela :D


Je dobrá, já se nevládla a brečím víc než želva


Já bych jim, jemu, všem přála, aby se Elein uzdravila.




Wixie, to mi nedělej. Nejprve budoucnost teď společnice, chceš mě hodit do deprese? Ale krásné :D jen tak dál, čteš se perfektně.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ach, svět mi připomíná čokoládu, hořký a tvrdý v lákavém balení. Když budu trpělivá, na patře vzadu mne sladkou chutí po čase odmění. - Strašlivá podívaná, Čokoláda

olga

31.07.2011 17:34:19

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

super

Gazi

31.07.2011 16:21:32

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

:) omlouvám se za pozudní komentář, ale byla jsem na dovolence. Jinak kapitola mě překvapila bylo dost smutná, ale velmi hezky napsana:)

fialka

31.07.2011 16:16:12

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

nádherna kapča

anetka

31.07.2011 15:26:59

212.80.67.131

Reagovat

Smazat

nádherna kapitola.. Chudák Severus,,

Airad

31.07.2011 13:49:51

93.99.158.65

Reagovat

Smazat

dlouho jsem cekala nez sem pridas dalsi kapitolu... a muzu rict, ze se cekani vyplatilo, je skvela :)


jen tak dal smiley





Žádné komentáře:

Okomentovat