sobota 2. března 2024

Píši Ti II.

 Pozn.: Volné pokračování Píši Ti.

Nápad jsem měla už dlouho, ale teprve včera, po shlédnutí HP6, se začal rýsovat do vět. S filmem to ale nemá nic společného. Snad se bude líbit.

Odpusťte sentiment a ještě větší množství melancholie. I případné chyby. A pokud na ně upozorníte, budu ráda.

Drahý otče,

je to už dávno, ale já nemohu zapomenout. Měl jsem s Tebou o tom více mluvit. Ne tě odsoudit a zavrhnout jen proto, že jsi mi to tenkrát neřekl dřív. Neměl jsem dovolit, aby mezi námi vznikla ta bezedná propast zášti. Dopustil jsem se velkého omylu. Omylu, který jsem si nebyl ochoten připustit.

Neměl jsem Ti brát to jediné, co Ti zbylo. Jediné, z čeho jsi se těšil. Odloučit od tebe malou Selii byla má největší chyba. Chyba, kterou, byť bych chtěl sebevíc, nemohu napravit.

Otče, prosím, odpusť mi mé neuvážené chování. Odpusť mi ostrá slova, která měla zůstat nevyřčena.

Je to už velmi dávno, kdy jsem se Tě poprvé zeptal, kde je má matka. A proč se nevrátí. Teď už vím, jak těžké bylo mi odpovědět. Teď už vím, proč jsi mi tak dlouhou dobu neřekl více.

Dostal jsem se do podobné situace. A vím přesně, co bys mi pověděl, kdybych u tebe hledal pomoc. Tak jako jsem ji hledal tolikrát.

Řekl bys: „Neváhej, nebo bude příliš pozdě.“ Ano, přesně tato slova bys vyřkl, protože sám víš, jak pravdivá mohou být. A já se jimi budu řídit. Nechci dopustit, aby mi má dcera jednou vyčetla to, co jsem vyčetl já Tobě. Nechci, aby za několik desítek let musela psát stejný dopis. Nechci, aby měla stejně hluboké výčitky, jako mám dnes já.

Selie se ptá každým dnem, kde je její dědeček. A já, stejně jako tehdy Ty, nejsem schopen jí říci pravdu. Nejsem schopen pětiletému dítěti vysvětlit, že jsi odešel do míst, ze kterých se nelze vrátit.

Ale přesto to udělat musím...

Navždy Tvůj

Sebastian Snape

Zamyšleného muže vyrušil dětský hlásek: „Tati? Můžu se tě na něco zeptat?“

Muž ještě jednou přelétl dopis letmým pohledem a pak ho vložil do zásuvky na kupičku jemu podobných. S úsměvem se obrátil na malou dívenku.

„Jistě. A tentokrát ti dám odpověď.“



Žádné komentáře:

Okomentovat